Takové v potravinách existuj „iPhony“. U nás je to třeba Milka, říká šéf Kraft Foods … – IHNed.cz

08.02.13 / Psychoterapie / Author:
Tags: , , , , , , , , , , ,

Takové v potravinách existuj „iPhony“. U nás je to třeba Milka, říká šéf Kraft Foods Peter Mueller.

foto: Michaela Hasíková

Důvěra Lidí je tu ještě nižší než v jihoevropských státech. A v obchodě je to znate, říká v rozhovoru generální ředitel Kraft Foods pro Českou a Slovenskou republiku Peter Mueller.

Společnost, která patří k Nejvetsi potravinářským gigantům na světě a který postupně přechází na svůj nový název Mondelez, přestal věřit v brzké zotavení českého trhu a plánuje zde další investice. Především chce rozšířit svou výrobu.

Stále se objevuje kritika, že milka v Česku chutná hůř než milka v Německu. Je to pravda?

Ne, je to stejná produkt se stejnou recepturou. Rozdíl se dá vysvětlit jen jako Různé psychologické vnímání. U některých produktů MOHOU být drobné rozdíly v receptuře, POkud nám lokální Průzkum trhu ukázal, že se v dané zemi preferuji trochu Jiné chutnat. Receptura se pak podle toho mírně upraví. Ale není to kvůli nákladům.

Unilever na podzim oznámil, že bude vyráběny mnoho svých výrobků v menších baleních, protože čeká Rust chudoby v Evropě a takto se chce bránit. Máte podobnou strategii? V Německu jste už zavedli 85gramovou Milku …

To jsou jen Doplňující možnosti. Pořád máme i stogramovou Milka. Nemáme ZADNÍHO obecní strategii zmenšovat balení. Ale samozřejmě budeme přinášet i Doplňující nabídky Různí velikostí našich výrobků.

Minulý rok byl na českém trhu hlavně pro maloobchod velmi složitý. Jaký čekáte vývoj v letošním roce?

Minulý rok byl složitý v celé Evropě. Očekávám, že letos to bude o něco lepší. Už nyní můžeme sice říct, že ani letos nebude úplně jednoduchý, předpokládám ale, že se situace trochu uklidnil. Koneckonců je to do velké Míry psychologická záležitost. Není žádný důvodů propadat zoufalství nebe panic. My očekávají v letošním roce Rust.

LiDE se snaží nákupy víc hlídat

Makroekonomické údaje sice nevypadají v celoevropském Srovnání nejhůře, ale Důvěra spotřebitelů je velice slabá. Jaké sledujete změny v chování spotřebitelů?

Důvěra zákazníků je zde skutečně velmi nízká, dokonce iv porovnání s jihoevropskými Země. Je zde mnoho negativních zpráv v médiích. Když člověk slyším každý den negativní zprávy, tak se to pak projevuje. Zároveň je ale pravda i to, že se nezvyšuj přijme. A to všechno se projevuje v chování spotřebitelů. Lidé Nakupuj mnohem víc v menších obchodech v blízkosti svých domovů. To je forma kontroly, v malém obchodě toho koupím méně. Velikost nákupního koše se zmenšuje, na druhou stranu se chodí nakupovat častěji.

Jak se se současné situaci na trhu vypořádat, Když ne malými baleními jako Unilever?

Věřím, že DŮLEŽITÉ Jsou příslušní inovace. Když se podivné na Apple a iPhone, vidíte, že prodeje jim rošt. A přitom je otázka, jestli člověk opravdu potřebuje nejnovější telefon. Zřejmě Jsou ale takovéhle novinky pro lidi DŮLEŽITÉ, a navíc Mají přidaných emoční hodnotu. Podobně to funguje i u jiných druhů výrobků. Vidíme to iu nás, že značky, kteří mají vysokou emoční hodnotu, se prodávají velice dobře. To je například káva Jacobs nebe čokoláda Milka.

Export z Česka zvyšujeme

Jaký je zájem o tradiční české značky, které máte ve Vašem portfoliu? Roste o ně zájem v poslední době?

U potravin jde primárně o důvěry. Ta je u lokálních značek velmi často vysoká, protože s nimi člověk vyrostl a takové odpovídají oblíbeným chuťovým požadavkům. Ale jinak bych tu žádný takový silný trend neviděl. Nezávisle na zahraničních značkách tady takové hodně vyrábět. V Česku máme Čtyři tovární a na Slovensku jednu (pozn. red. – Např. OPAVIA, Kolonáda, Dadák …).

Miriam tahle výroba takové do zahraničí, nebe je určena jen pro český trh?

Ne, především v Posledních pár letech jsme velmi úspěšní ve vývozu. Podíl exportu velmi výrazně stoupl. Například v oblasti sušenek jsme v Česku inovační základní pro celou Evropu. Z pohledu penetrace a spotřeba jsme v tuzemsku na špičce této kategorie. Co se týká vývoje, jsme na úrovni Francie, která je jednou z nejrozvinutějších zemí v oblasti sušenek. Mnoha inovacemi, které vznikly v Česku, je pozdeji vyvezeno do dalších zemí.

Takže tady se Inovace vyvíjejí a pozdeji se podle nich vyrábí v zahraničí?

řada věcí je lokálně inovovaný, coz se pozdeji Může přesunout i do dalších zemí. To ale funguje samozřejmě i v opačně směru. Ale jinak ano, velmi mnoho inovace z Česka se exportuje do jiných zemí. Právě díky tomu, že zde máme vysokou úroveň a know-how. Loni jsme masivně investovali do výzkumu a vývoje a vybudovali jsme tu Regionální centrum pro výzkum a vývoj sušenek. Toto centrum zodpovídá za vývoj nových výrobků a inovace na základě našich průzkumu trhu.

do které zemí se Místní produkce Nejvíce vyváží?

Zásadně jde hlavně o evropský trh, o Země eurozóny. Velmi silná odbytiště Jsou Německo, Francie a Velká Británie.

Jaké další investice plánujete? Chcete koupit ještě i některých malé výrobce?

Investujeme Zejména do inovační produkty, modernizace a zvětšení kapacity výroby.

maloobchod se nedaří a negativů se to projevuje i ve vztazích s dodavateli a výrobci. Je to skutečně tak špatné?

Primary zde jde o trvalá partnerství. Na obou stranách, v obchodu i průmyslu, je silná konkurence. Ale hlavní otázka je, co Může obchod posunout dopředu? A v tom věřím trému věcem. Jsou to příslušní inovace, pak partnerská spolupráce a zatřená vytvořeném důvěry. V nejistých časech hledají lidé důvěry a tu budí silné značky.

Jk byste porovnal český trh s temi okolního?

Je to velmi konkurenční trh a patří k těm Složitější v Evropě. Hodně jsme tu investovali a ještě investovat budeme. Pro nás je to důležitého trh. Věřím, že až se zlepší celkově situace v eurozóně, český trh se rychle vrátí zpátky k Rust a zotaví se rychleji než mnoho jiných zemí.

Comments: 0

Leave a Reply

« | »